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Ableton Live 비트 리피트 플러그인

** 에이블튼 라이브의 내장 이펙터 중 Beat Repeat 에 대한 메뉴얼의 내용을 우리말로 옮겼습니다.
구글 번역기로 번역한 내용에서 음악적인 것과 맞지 않는 부분을 일부 수정하여 손을 본 것입니다.
개인적인 필요에 의해 만든 것이므로, 번역 품질이 매끄럽지 못합니다.
개인적인 학습 목적의 글 입니다만, 혹시라도 한글로 된 설명이 필요하신 분들을 위해 공개합니다.
문제가 있을 경우 글 삭제합니다. **

비트 리피터(Beat Repeater)는 입력 시그널의 제어 또는 무작위 반복 생성을 허용합니다. 

Inverval 컨트롤은 비트 반복이 새로운 재료를 캡처하고 반복하기 시작하는 빈도를 정의합니다. 간격은 "1/32"~ "4 마디"범위의 값으로 곡 템포와 동기화되도록 설정됩니다.

Offset 컨트롤은 Inverval로 정의 된 지점을 시간 단위로 앞으로 이동시킵니다. Interval이 예를 들어 "1 Bar"로 설정되고 오프셋이 "8/16"으로 설정되면 세 번째 비트 - 즉, 중간 또는 8/16 의 마디 당 한 번 반복하도록 재료가 캡처됩니다. 

Chance 컨트롤을 사용하여 프로세스에 임의성을 추가 할 수 있습니다. 이 컨트롤은 Interval 및 Offset이 "요청"할 때 실제로 반복 될 가능성을 정의합니다. Chance가 100 %로 설정된 경우 반복은 항상 주어진 interval / offset 시간에 수행됩니다. 0으로 설정하면 반복이 없습니다.

Gate는 모든 반복의 총 길이를 16 분 음표로 정의합니다. 게이트가 "4/16"으로 설정되면 Interval 및 Offset 에 의해 정의 된 위치에서 시작하여 한 비트의 주기 동안 반복이 발생합니다. Repeat(반복) 버튼을 활성화하면 위의 모든 컨트롤을 무시하고 즉시 자료를 캡처하고 비활성화 될 때까지 반복합니다. 

Grid 컨트롤은 각 반복 슬라이스의 크기 인 Grid 크기를 정의합니다. "1/16"으로 설정하면 16 분 음표 하나의 슬라이스가 주어진 게이트 길이에 대해 캡처되고 반복됩니다 (또는 반복이 비활성화 될 때까지). Grid 값이 크면 리듬 루프가 생성되고 값이 작 으면 소닉 아티팩트가 생성됩니다. 트리플렛 없음 (No Trpl) 버튼은 그리드 나누기를 이진으로 설정합니다. Variation 컨트롤을 사용하여 그리드 크기를 임의로 변경할 수 있습니다. 변형이 "0"으로 설정되면 격자 크기가 고정됩니다. 그러나 Variation이 더 높은 값으로 설정되면 그리드는 설정된 그리드 값 주위에서 상당히 변동합니다. 변형에는 아래 선택지에서 사용할 수있는 여러 가지 모드가 있습니다.

트리거는 반복이 트리거 될 때 그리드의 변형을 만듭니다. : 규칙적인 간격으로 1/4, 1/8 및 1/16 트리거 변이(Variation) ; Auto 모드는 Beat Repeat가 각 반복 후에 새로운 랜덤 베리에이션(변이)을 적용하도록 합니다. -> Beat Repeat 에서 가장 복잡한 형태의 Grid Variation (격자변형) (특히 셋잇단 음도 허용되는 경우). 
특별한 반복 음향 효과를 위해 Beat Repeat 의 반복 음정을 낮출 수 있습니다. Beat Repeat 에서 리샘플링을 통해 피치를 조정하여 길이를 변경하기 위해 세그먼트를 다시 압축하지 않고 세그먼트를 길게 만듭니다. 이는 높은 피치 값으로 리듬 구조가 상당히 모호해질 수 있음을 의미합니다. Pitch Decay (피치 감소) 컨트롤은 피치 곡선을 테이퍼하여 반복되는 각 슬라이스를 이전보다 낮게 만듭니다. 경고 : Beat Repeat의 가장 모호한 파라미터입니다. Beat Repeat 에는 장치의 통과 주파수 범위를 정의하기 위한 로우패스(저역 통과) 및 하이패스(고역 통과) 가 결합된 필터가 포함되어 있습니다. (그림 우 상단) 각 컨트롤을 사용하여 필터를 켜거나 끄고, 통과 주파수 대역의 중심 주파수와 폭을 설정할 수 있습니다. Beat Repeat 의 입력에서 수신 된 원래 신호는 세 가지 혼합(Mix) 모드 중 하나에 따라 Beat Repeat 의 반복(Repititions) 과 혼합(Mix) 됩니다. 혼합(Mix)은 원래 신호가 장치를 통과하고 반복이 추가 되도록 합니다. Ins (insert : 삽입)는 반복(Repeat) 이 재생 될 때 원래 신호를 음소거하지만 그렇지 않은 경우에는 그대로 통과 시킵니다.. 게이트는 반복(Repititions)된 신호만 통과하고 원래 신호는 통과하지 않습니다. 게이트 모드는 이펙트가 리턴 트랙에 있을 때 특히 유용합니다. 볼륨 컨트롤을 사용하여 장치의 출력 레벨을 설정하고 감소(Decay) 를 적용하여 점차적으로 페이딩 반복(Repititions)을 만들 수 있습니다.

Beat Repeat allows for the creation of controlled or randomized repetitions of an incoming signal.

The Interval control defines how often Beat Repeat captures new material and begins repeating it. Interval is synced to and set in terms of the song tempo, with values ranging from ”1/32” to ”4 Bars.”

The Offset control shifts the point defined by Interval forward in time. If Interval is set to ”1 Bar,” for example, and Offset to ”8/16”, material will be captured for repetition once per bar on the third beat (i.e., halfway, or eight-sixteenths of the way, through the bar). You can add randomness to the process using the Chance control, which defines the likelihood of repetitions actually taking place when Interval and Offset ”ask” for them. If Chance is set to 100 percent, repetitions will always take place at the given Interval/Offset time; if set to zero, there will be no repetitions.

Gate defines the total length of all repetitions in sixteenth notes. If Gate is set to ”4/16”, the repetitions will occur over the period of one beat, starting at the position defined by Interval and Offset. Activating the Repeat button bypasses all of the above controls, immediately capturing material and repeating it until deactivated.

The Grid control defines the grid size — the size of each repeated slice. If set to ”1/16”, a slice the size of one sixteenth note will be captured and repeated for the given Gate length (or until Repeat is deactivated). Large grid values create rhythmic loops, while small values create sonic artifacts. The No Triplets button sets grid division as binary. Grid size can be changed randomly using the Variation control. If Variation is set to ”0”, grid size is fixed. But when Variation is set to higher values, the grid fluctuates considerably around the set Grid value. Variation has several different modes, available in the chooser below:

Trigger creates variations of the grid when repetitions are triggered; 1/4, 1/8 and 1/16 trigger variations in regular intervals; and Auto forces Beat Repeat to apply a new random variation after each repetition — the most complex form of grid variation in Beat Repeat (especially if triplets are also allowed).
Beat Repeat’s repetitions can be pitched down for special sonic effects. Pitch is adjusted through resampling in Beat Repeat, lengthening segments to pitch them down without again compressing them to adjust for the length change. This means that the rhythmical structure can become quite ambiguous with higher Pitch values. The Pitch Decay control tapers the pitch curve, making each repeated slice play lower than the previous one. Warning: This is the most obscure parameter of Beat Repeat. Beat Repeat includes a combined lowpass and highpass filter for defining the passed frequency range of the device. You can turn the filter on and off, and set the center frequency and width of the passed frequency band, using the respective controls. The original signal (which was received at Beat Repeat’s input) is mixed with Beat Repeat’s repetitions according to one of three mix modes: Mix allows the original signal to pass through the device and have repetitions added to it; Insert mutes the original signal when repetitions are playing but passes it otherwise; and Gate passes only the repetitions, never passing the original signal. Gate mode is especially useful when the effect is housed in a return track. You can set the output level of the device using the Volume control, and apply Decay to create gradually fading repetitions.

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